Nowy „paradygmat” ochrony konsumenta na rynku finansowym w świetle zmian regulacyjnych i instytucjonalnych po kryzysie finansowym 2007–2009

Autor

  • Beata Pachuca-Smulska Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa Cywilnego II i Prawa Gospodarczego

DOI:

https://doi.org/10.26485/SPE/2018/109/7

Słowa kluczowe:

financial crisis; consumer protection; financial market; credit market; Directive 2014/17/EU, European Standardised Information Sheet ESIS; the annual percentage rate of charge

Abstrakt

W tekście autorka zabiera głos w dyskusji na temat wprowadzenia nowego paradygmatu ochrony konsumenta na rynku usług finansowych. Podejmuje próbę oceny reform wprowadzanych po kryzysie w latach 2007– 2009 w Europie i w Stanach Zjednoczonych, które przyczyniły się do powstania szczegółowych i bardziej rozbudowanych regulacji prawnych oraz nowego instytucjonalnego sposobu jego ochrony Szczególne miejsce wśród regulacji zajmuje dyrektywa 2014/17/UE wprowadzająca regulacje doradztwa, przejrzystości informacji przy wykorzystaniu standardowego arkusza informacyjnego oraz zasady odpowiedniości i adekwatności w usługach kredytowych.

Liczba pobrań

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2019-05-01

Jak cytować

Pachuca-Smulska, B. (2019). Nowy „paradygmat” ochrony konsumenta na rynku finansowym w świetle zmian regulacyjnych i instytucjonalnych po kryzysie finansowym 2007–2009. Studia Prawno-Ekonomiczne, 109, 107–126. https://doi.org/10.26485/SPE/2018/109/7

Numer

Dział

ARTYKUŁY - PRAWO