Cele zarządcze w umowach o świadczenie usług w zakresie zarządzania spółkami komunalnymi

Autor

  • Łukasz Żabski Dr, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Katedra Zarządzania i Gospodarki Żywnościowej

Słowa kluczowe:

cele zarządcze; kluczowe wskaźniki efektywności; kontrakt menedżerski; spółki komunalne

Abstrakt

Głównym celem artykułu jest przedstawienie istoty celów zarządczych oraz problematyki ich formułowania w umowach o świadczenie usług w zakresie zarządzania spółkami komunalnymi. Uzasadnieniem podjęcia tematu są zmiany prawne dotyczące zasad wynagradzania członków organów spółek Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego oraz ich wpływ na mechanizm nadzoru właścicielskiego. Na podstawie analizy aktów prawnych, literatury przedmiotu oraz obserwacji własnych autora stwierdzono, że formułowanie celów zarządczych jest nowym zjawiskiem w praktyce organizacji i zarządzania spółkami komunalnymi. Z kolei problemy z ich uszczegółowieniem podkreślają znaczenie organów nadzorczych w kontrolowaniu, motywowaniu i dyscyplinowaniu zarządów do realizacji celów publicznych.

Liczba pobrań

Brak danych dotyczących pobrań.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-15

Jak cytować

Żabski, Łukasz. (2019). Cele zarządcze w umowach o świadczenie usług w zakresie zarządzania spółkami komunalnymi. Studia Prawno-Ekonomiczne, 110, 333–347. Pobrano z https://czasopisma.ltn.lodz.pl/Studia-Prawno-Ekonomiczne/article/view/485

Numer

Dział

ARTYKUŁY - EKONOMIA