Legitymacja, reputacja, status jako wyznaczniki społecznej pozycji przedsiębiorstwa

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26485/SPE/2019/112/12

Słowa kluczowe:

społeczna ocena; hierarchia; mechanizmy regulacyjne; społeczne postrzeganie

Abstrakt

Legitymacja, reputacja i status są uważane za kluczowe pojęcia związane z oceną społeczną organizacji. Ocena ta ma istotne znaczenie dla przedsiębiorstw, ponieważ odgrywa ważną rolę w kształtowaniu zachowań ich interesariuszy oraz decyduje o społecznej i politycznej presji wywieranej na przedsiębiorstwa. Chociaż analizowane konstrukty mają różny charakter – instytucjonalny, ekonomiczny i strukturalny – łączą je zarówno niektóre mechanizmy powstawania, jak i konsekwencje. Porównanie legitymacji, reputacji i statusu pomaga w lepszym zrozumieniu podobieństw i różnic występujących między tymi trzema konstruktami oraz w dokładniejszym określeniu wzajemnych powiązań między nimi. Artykuł ma charakter koncepcyjny.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2019-11-10

Jak cytować

Dąbrowski, T. J. (2019). Legitymacja, reputacja, status jako wyznaczniki społecznej pozycji przedsiębiorstwa. Studia Prawno-Ekonomiczne, 112, 201–223. https://doi.org/10.26485/SPE/2019/112/12

Numer

Dział

ARTYKUŁY - EKONOMIA