Wskazówki wydawnicze
Dla wygody Autorów udostępniamy SZABLON ARTYKUŁU.
WSKAZÓWKI OGÓLNE:
1. Tekst artykułu oraz FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY powinny zostać przesłane w wersji elektronicznej na adres:
a) artykuły o treści prawniczej: apikulska@wpia.uni.lodz.pl lub aliszewska@wpia.uni.lodz.pl
b) artykuły o treści ekonomicznej: tomasz.dorozynski@uni.lodz.pl lub agata.wieczorek@uni.lodz.pl
2. Językami publikacji dla artykułów o treści prawniczej oraz ekonomicznej są język polski i języki kongresowe.
Językiem preferowanym dla artykułów o treści ekonomicznej jest język angielski.
3. Objętość artykułu łącznie z abstraktem oraz bibliografią nie może przekraczać 40 tys. znaków ze spacjami.
4. W odnośniku do nazwiska zamieszczonego przy tytule artykułu, prosimy o podanie afiliacji autora tekstu, w następującej kolejności:
a) stopień lub tytuł naukowy,
b) Uczelnia
c) Wydział
d) Katedra
e) adres e-mail
Przykład 1
Dr hab. prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Prawa Rzymskiego, e-mail: XX@wpia.uni.lodz.pl
Dr, Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Ekonomii Instytucjonalnej, e-mail: XX@uni.lodz.pl
Autorzy, którzy nie są pracownikami naukowymi, proszeni są o podanie:
a) stanowiska i miejsca pracy
b) adresu e-mail
Przykład 2
Adwokat, kancelaria X&X, e-mail: YY@X&X.com
Doradca finansowy, bank X, e-mail: YY@X.com
5. Artykuł powinien składać się z następujących części:
a) abstrakt w języku polskim,
b) słowa kluczowe w języku polskim,
c) klasyfikacja JEL (wyłącznie dla artykułów o treści ekonomicznej),
d) wstęp,
e) rozdziały, podrozdziały (opcjonalnie),
f) zakończenie,
g) bibliografia,
h) tytuł i abstrakt w języku angielskim,
i) słowa kluczowe w języku angielskim.
6. Abstrakt o objętości od 250-400 słów stanowić ma samodzielny tekst, który przeczytany w oderwaniu od reszty artykułu informuje o jego zawartości.
Abstrakt musi zawierać następujące, wyraźnie wyodrębnione w jego tekście, elementy:
a) Przedmiot badań: (...) wyjaśnienie, dlaczego przeprowadzono badania
b) Cel badawczy: (...) pytanie(a), na które szukano odpowiedzi; teza badawcza
c) Metoda badawcza: (...) sposób przeprowadzenia badań
d) Wnioski: (...) wyniki oraz konkluzje, jakie płyną z przeprowadzonych badań
7. Słowa kluczowe (w liczbie od 3 do 5) nie powinny powtarzać treści zawartych w tytule artykułu.
8. Tytuły rozdziałów/podrozdziałów artykułu powinny być numerowane.
9. Zakończenie artykułu powinno zawierać konkluzje z prowadzanych rozważań. Nie powinno zawierać elementów takich, jak motywacja do podjęcia badań czy opis treści artykułu.
WSKAZÓWKI TECHNICZNE:
10. Plik w formacie .doc lub .docx
11. Krój czcionki: Times (New Roman), rozmiar tekstu podstawowego: 12 pt.
12. Interlinia (odstępy pomiędzy wierszami): 1,5 wiersza.
13. Wcięcia akapitowe: 0,6 cm (bez odstępu pomiędzy akapitami).
14. Tekst w tabelach, rysunkach, przypisach, spisie literatury, abstrakcie: 10 pt.
15. Rysunki, schematy i wykresy powinny być przygotowane w odcieniach szarości. Wskazane jest umieszczanie plików źródłowych, aby była możliwość naniesienia na nich poprawek po redakcji wydawniczej. Wzory, tabele, rysunki i schematy nie mogą być skanowane. Zamieszczane mapy bitowe powinny mieć rozdzielczość 300–600 dpi. Numeracja powinna być ciągła, tytuł i numer nad rysunkiem, tabelą, źródło pod rysunkiem, tabelą, od lewego brzegu – czcionka: 10 pt.
16. Rysunki, tabele należy umieścić w odpowiednich miejscach tekstu (jak najbliżej odwołań). Przy każdej cytowanej tabeli, schemacie, rysunku należy podać źródło lub informację „opracowanie własne".
17. Przypisy bibliograficzne i przedmiotowe u dołu strony, według wzoru (proszę zwrócić uwagę na konieczność podania zakresu cytowanych stron artykułów publikowanych w czasopismach i tomach zbiorowych) - zobacz SZABLON ARTYKUŁU.
18. Wykaz pozycji bibliograficznych obejmujący wyłącznie prace powołane w treści artykułu, na końcu, wg porządku alfabetycznego, według wzoru (proszę zwrócić uwagę na konieczność podania pełnego zakresu stron artykułów publikowanych w czasopismach i tomach zbiorowych) - zobacz SZABLON ARTYKUŁU.