An analytical study of pigments in Qing Dynasty murals of Longwang Temple, Xiazhuang, Xinrong district, Datong
DOI:
https://doi.org/10.26485/AAL/2023/69/12Słowa kluczowe:
frescoes, pigments, SEM-energy spectroscopy, Raman spectroscopyAbstrakt
Freski dynastii Ming w świątyni Xia Zhuang Longwang w dystrykcie Xinrong w Datong pochodzą z okresu z dynastii Qing. Aby poznać skład ich pigmentów wykorzystano kombinację skaningowej mikroskopii elektronowej, spektrometrii energetycznej i laserowej mikrospektroskopii Ramana do analizy próbek pigmentu. Wyniki pokazują, że wszystkie malowidła ścienne świątyni Xia Zhuang Longwang wykonane zostały za pomocą pigmentów nieorganicznych. Biały pigment to twardy gips, czerwony to głównie cynober, zielony to alkaliczny chlorek miedzi, niebieski to kobaltowy błękit, czarne i szare pigmenty to głównie sadza, komponentem różowego pigmentu jest żelazo, zaś na pigment żółty składa się cynober i ołów. Wyniki badań są ważne dla zrozumienia procesu tworzenia fresków w czasach dynastii Qing.
Bibliografia
Hu Kejia, Bai Chongbin, Ma Linyan et al. 2013. Study on the pigment analysis of frescoes from the Northern Five Provinces Hall in Ziyang, Ankang, Shaanxi. Heritage Conservation and Archaeological Science, (4), 65-72.
Lei Y, Cheng S-L, Yang H. 2010. Study on the use and preservation of imported blue pigment Smalt in the color paintings of Jianfu Palace in the Forbidden City. Journal of the National Palace Museum, (4), 140-156.
Wang Jinyu & Wang Jincong 2002. The application and origin of copper green pigments in Dunhuang caves. Dunhuang Studies, (4): 23-31.
Wang Xiongfei, Yu Traveling Kwai 2008. Handbook of mineral color use. Beijing, People’s Art Publishing Color.
Xia Yin, Wang Weifeng, Liu Linxi et al. 2007. Microscopic analysis of pigments from frescoes at the Fuxi Temple, Tianshui, Gansu Province. Heritage Conservation and Archaeological Science, 19 (2): 41.
Yan H., Sun K., Tang J. et al. 2019. Scientific and technological analysis of the pigments of the mural paintings in the tomb of King Yi of the Ming Dynasty Zhou. Huaxia Archaeology, no. 2.
Zheng Tengteng 2011. Research Techniques on the Artistic Expression of Painting and the Use of Mineral Colors in Tang Tomb Murals. Hangzhou, China Academy of Fine Arts.
Zhou G.X. 1984. X-ray diffraction analysis of ancient fresco pigments.(3), 1-4.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.