Imię własne

Autor

DOI:

https://doi.org/10.26485/AI/2021/23/3

Słowa kluczowe:

dyskurs, KAD, sztuka, filozofia

Abstrakt

Można powiedzieć, że rozumienie dyskursu kilkanaście lat temu przypominało swego rodzaju „hiper-chmurę” wytwarzaną przez wiele mówiących i piszących osób, podczas gdy dziś wydaje się on znacznie bardziej „skrojony na miarę” i podzielony na coraz mniejsze części. Tendencja ta jest prawdopodobnie integralną częścią rozwoju KAD i konsekwencją jego adaptacji do różnych badań interdyscyplinarnych, w tym praktyk artystycznych. Jednak wydaje się, że „hiper-zamglona” jakość dyskursu, który podkreśla kolektywne aspekty języka i kolektywne aspekty myślenia, utrzymała się także w sferze praktyk artystycznych. To, co należy negocjować w sieci dyskursu to możliwość zachowania przez artystę i dzieło sztuki idiomu indywidualnej praktyki

Bibliografia

Robert K. Beshara https://journal.equinoxpub.com/JLD/article/view/333 (accessed 14.08.2021)

Anna Duszak, Norman Fairclough, Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Cracow, Universitas 2008.

Charles Esche, What’s the Point of Art Centers Anyway? – Possibility, Art and Democratic Deviance, 4. 2004 https://transversal.at/transversal/0504/esche/en 17.08.2021

Liam Gillick, Maybe it would be better if we worked in groups of three. Part 1 of 2: The Discursive. e-flux Journal #2 January 2009, https://www.e-flux.com/journal/02/68497/maybe-it-would-be-better-if-we-worked-in-groups-of-three-part-1-of-2-the-discursive/ (accessed 17.08.2021)

Martin Lausten, Language at War. A Critical Discourse Analysis by Speeches of Bush and Obama on War and Terrorism, Grin 2016.

Grzegorz Sztabiński, Paulina Sztabińska (ed.), Proper names in the art of Łódź, the Strzemiński Academy of Fine Arts in Łódź, Łódź 2008

http://tranzit.org/curatorialdictionary/index.php/dictionary/discursivity/

Pobrania

Opublikowane

2021-11-25