Tom 61 Nr 4 (2018)

					Pokaż  Tom 61 Nr 4 (2018)

Wydano z pomocą finansową Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego

logo_filolog_ul_h_pl_rgb_res22.jpg

Opublikowane: 2019-04-16

Artykuły

  • Multimodalność w literackich narracjach zombiecentrycznych -

    Ksenia Olkusz
    9-24
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/1
  • Obcowanie z obcymi. O ludzko-obcych hybrydach w Wojnie światów Herberta George’a Wellsa i Drakuli Brama Stokera -

    Mikołaj Marcela
    25-37
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/2
  • “Making Kin in Broken Places”. Post-apocalyptic Adolescence and Care in Jeff VanderMeer’s Borne -

    Grzegorz Czemiel
    39-53
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/3
  • A Cognitive Poetic Approach to Paratext: Horace Walpole’s Prefaces to The Castle of Otranto. A Gothic Story -

    Anna Kędra-Kardela
    55-70
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/4
  • Niobe w oku kamery. Projekt filmowy — między konkretyzacją a scenopisem -

    Piotr Michałowski
    71-89
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/5
  • Matka odchodzi Tadeusza Różewicza jako asamblaż narracyjny -

    Mikołaj Paczkowski
    91-104
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/6
  • Libretto, muzyka i opera. Interferencja czasowa w teatrze muzycznym -

    Daniel Stachuła
    105-121
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/7

Eseje

  • Grand-Guignol ― paryski teatr grozy

    Tomasz Kaczmarek
    125-131
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/8

Recenzje

Materiały do „Słownika Rodzajów Literackich”

  • Weird fiction -

    Mikołaj Marcela
    141-147
    DOI: https://doi.org/10.26485/ZRL/2018/61.4/10