Tom 25 (2023): Jak myślą artyści?

					Pokaż  Tom 25 (2023): Jak myślą artyści?

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój czasopism naukowych”

   03_znak_podstawowy_mono_biale_tlo_res22.png

REDAKTOR TOMU: Teresa Pękala

Opublikowane: 2023-12-13

Artykuły

  • Przemyśleć myślenie

    Teresa Pękala
    9-22
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/1
  • Być mądrym, czy myśleć?

    Andrzej Ostrowski
    23-40
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/2
  • Czy tworzenie jest sposobem myślenia?

    Anna Szyjkowska-Piotrowska
    41-60
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/3
  • Genetyczne kryterium sztuki

    Sidey Myoo
    61-72
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/4
  • Doświadczenie zmysłów „niższych” – polisensoryczne aisthesis artysty

    Monika Błaszczak
    73-94
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/5
  • Nowe spojrzenie na myślenie muzyczne: podejście interdyscyplinarne

    Anna Chęćka
    95-114
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/6
  • Paranoja krytyczna jako surrealistyczny wariant myślenia artystycznego

    Agnieszka Kuczyńska
    115-125
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/7
  • Jak myślą designerzy. Amalgamaty koncepcyjne w designie

    Hanna Bytniewska
    127-137
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/8
  • Dialogi artystów z modą

    Ewa Szkudlarek
    139-151
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/9
  • Krajobraz (w sztuce i poprzez sztukę) ucieleśniony

    Beata Frydryczak
    153-165
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/10
  • Myślenie krajobrazu w sztuce

    Mateusz Salwa
    167-179
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/11
  • Jak myśli artysta? - analiza twórczości Grzegorza Sztabińskiego

    Paulina Sztabińska-Kałowska
    181-205
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/12
  • Wystawa prac Grzegorza Sztabińskiego na uniwersytecie łódzkim pt. hommage à Grzegorz Sztabiński – „ciąg dalszy…” jako przyczynek do analizy sposobów patrzenia na dzieło sztuki

    Aneta Pawłowska, Izabela Krejtz, Katarzyna Wisiecka
    207-227
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/13
  • Transcendencja w sztuce i współczesne marginesy transcendencji. W myśleniu estetycznym Grzegorza Sztabińskiego

    Rafał Solewski
    229-240
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/14
  • Podróż do obszarów nieoczywistości. Jerzy Bereś, Zbigniew Warpechowski i początki sztuki akcji w Polsce

    Kazimierz Łyszcz
    241-254
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/15
  • Myślenie estetyczne według Wisławy Szymborskiej

    Irena Górska
    255-269
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/16
  • W odbiciu obrazu – twórczość Joanny Trzcińskiej

    Daria Rutkowska-Siuda
    271-283
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/17
  • Sztuka Lazarusa Takawiry w świetle teorii wewnętrznych sił witalnych Franka Mcewena

    Dariusz Skonieczko
    285-302
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/18
  • Czego uczą nas artyści? Doświadczenie estetyczne a wieloparadygmatyczność sztuki współczesnej

    Ryszard Solik
    303-321
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/19
  • Artyści mówią o wojnach – analiza na wybranych przykładach

    Dominika Łarionow
    323-334
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/20
  • Pisanie poezji po buczy, czyli o wyrazie niewyrażalnego

    Rafał Czekaj
    335-344
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/21
  • Analiza technik fotografii artystycznej w przedstawianiu tragedii wojny w Ukrainie na przykładzie prac Serhija Bielińskijego

    Serhii Belinskyi, Yuliа Ivashko, Iryna Kravchenko, Andrii Dmytrenko, Iryna Dreval
    345-365
    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2023/25/22